Khamis, 8 Januari 2009

MASIHKAH ADA HARAPAN BARU ?

Sebelum aku datang kerja aku akan memegang isteri dan anakku sambil memeluk mereka dan sentiasa berpesan supaya jadi isteri yang solehah dan anak yang solehah...dalam perjalan aku akan menyelusuri pelbagai kampung yang dilewati dan ragam manusia.

MASIHKAH ADA HARAPAN BARU ?

Aku rasa pembaca semua faham apa yang akau maksudkan.Mudahnya kita untuk mencipta sesuatu perkara baru tetapi adakah ia akan menjadi lebih baik dari apa yang ada.Aku benci perubahan tetapi aku melihat banyak yang hipokrit dalam soal ini...ya memang benar tuhan tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan kaum itu yang mengubahnya sendiri.Sebagaimana ayat Al-Quran yang pertama turun yang menyuruh Nabi Muhammad membaca..jika kita berpandukan ayat ini aku rasa kita akan lebih menghargainya..(fikir-fikir saudara saudari).

hari ini kita begitu mudah disaljikan kan dengan harapan baru yang entah benar atau tidak atau hanya sekadar memancing puyu yang belum tentu mengena tanpa umpan (keiklasan) yang hakiki.. percayalah hanya pada ALLAH...



Tiada ulasan: